بیایید با هم به یک تور در زیباترین دره های ایران که از بکرترین و معروفترین نقاط مهم گردشگری و جذب توریست می باشند بریم! سال هاست که هم برای ایرانیان و هم گردشگران خارجی این دره های زیبا جالب توجه بوده‌اند، از میان این دره ها 8 دره معروف و بسیار زیبا را با هم بررسی می کنیم.

دره خزینه

یکی از زیباترین دره های ایران «دره خزینه» در ارتفاعات لرستان است که آن را بیشتر با همزاد آمریکایی اش، گرند کانیون می شناسند. دره خزینه در منطقه ای ناهموار و صخره ای در بالای رودخانه کرخه قرار دارد و به خاطر شباهت بی مانندش به دره گرندکانیون آمریکا شهرت یافته است. هر ساله گردشگران زیادی از داخل و خارج از کشور برای تماشای این جاذبه بی نظیر به این منطقه می آیند و هیجان و زیبایی و آرامش را توأمان تجربه می کنند.

دره خزینه

دره ویژدرون

اگر دره‌ی هولناک «ویژ درون» را یکی از پدیده‌های کمیاب طبیعت ایران بدانیم و از شگفتی صخره‌های بسیار بلند و تراش‌خورده‌اش، مرز واقعیت و خیال را گم کنیم، چندان بیراهه نرفته‌ایم. دره ویژدرون ایلام ژرفای دره‌ای باریک و دیواره‌هایی که گویی به‌هم چسبیده‌اند، فضایی ترس‌آور پدید آورده است. عکس‌هایی که از فراز دره گرفته شده است شکاف طبیعی بسیار ژرف و پیچاپیچی را نشان می‌دهد که سایه‌ای سنگین روی آن را پوشانده است. آن دره یکی از زیباترین دره های ایران ناشناخته‌های طبیعت کشورمان است.

دره ویژدرون

دره براق

دره شگفت‌انگیز براق در استان فارس با وجود درختان سرسبز و رودخانه‌ای که جلوه‌ای خاص به آن داده است از بکرترین دره‌های ایران است، هوای خنک این دره در تابستان مقصدی ایده‌آل برای سفری یک روزِ به آن است. از یک منظره بکر طبیعی چه انتظاری دارید؟ کوه‌های سنگی در کنار آب زلال و آبشار؟ سبزه و خزه‌هایی که بر روی سنگ‌ها رشد کرده‌اند؟ یا غارهای کوچکی که می‌توانید در آن‌ها استراحت کنید و از طبیعت لذت ببرید؟ تقریباً هر آنچه از یک جاذبه بکر طبیعی انتظار دارید را در تنگه براق خواهید یافت.

دره براق

دره هایقر

دره هایقر در 35 کیلومتری جنوب فیروزآباد واقع شده است. تنگه هایقر که یکی زیباترین دره های ایران می‌باشد، همچون سرسرایی طبیعی بین دو سوی کوه فاصله انداخته، تا بستری باشد برای رودخانه ی قره آقاج، که از میانش می گذرد. هایقر نامی عجیب و پرمفهوم بر تنگه ای است در دل استان فارس، میان ارتفاعات پر صلابت زاگرس که هم اکنون این تنگه به محلی برای تفریحات آبی به خصوص در فصول گرم سال برای اهالی استان فارس و دیگر گردشگران بدل شده است. اما تاریخچه هایقر، چیزی بیش از این‌هاست.

دره هایقر زیباترین دره های ایران

دره کال جنی

کال جنی یا دره جنیان منطقه‌ای رمزآلود در شهر طبس در استان خراسان جنوبی است، که از زیباترین دره های ایران به شمار می آید. وهم‌ناک و پر از شگفتی که یکی از جاذبه‌های طبیعی مهم کشورمان به شمار می‌آید و به گفته بومیان، محل زندگی جن‌ها و ارواح است. در این مقصد مرموز و جذاب می‌توانید به تماشای طبیعت بی‌نظیر یا تمدنی باستانی بنشینید و تجربه‌ای متفاوت در دل کویر به دست بیاورید.

دره کال جنی

دره شیرز

دره‌ای اعجاب آور در دل زاگرس که شیارهایش جلوه خاصی به آن داده است که قطعا جزو زیباترین دره های ایران محسوب میشود، این دره در شهرستان کوهدشت واقع شده و نقطه تلاقی استانهای کرمانشاه، ایلام و لرستان است. طبیعت زیبا، آب و هوای عالی و چشم‌اندازهای رویایی در چند سال اخیر مورد توجه گردشگران و طبیعت دوستان قرار گرفته است. اما این تمام ماجرا نیست چرا که آثار باستانی موجود در این دره دلیل دیگری است که افراد علاقه‌مند به موضوعات تاریخی و باستانی را به سوی خود می‌کشاند.

دره شیرز

دره عشق

دره عشق هم یکی‌ دیگه از زیباترین دره های ایران است. دره ها از آن دست جاذبه های طبیعی ای هستند که واقعا مظلوم واقع شده اند و کسی اسمی از آن ها به عنوان یک جاذبه‌ی گردشگری و یا یک مقصد سفر نمی‌برد با این حال این قضیه درباره‌ی دره عشق چهارمحال بختیاری کمی فرق دارد. دره ای که در استان چهارمحال بختیاری قرار دارد و طولانی‌ترین رود ایران یعنی رود کارون در آن جریان دارد که یکی از تفریحات رایج در آن رفتینگ است.

دره عشق

دره رنگین کمان

دره‌ای زیبا در جزیره رنگارنگ هرمز که از کوه‌هایی به رنگ‌های زرد، سفید، قرمز، آبی و… تشکیل شده، تلفیق این خاک‌های رنگارنگ منظره بکری ساخته است. دره رنگین کمان را نه‌ فقط جزء زیباترین دره های ایران، بلکه جزء عجیب‌ترین دره‌های ایران نیز باید برشمرد. همان طور که از نام این دره مشخص است، چندین رنگ مختلف دارد. زمانی که تصویر این دره را ببینید، شاید شکتان بر این برود که روی این تصویر از نرم‌افزارهای ویرایش استفاده شده است. حتی زمانی که از نزدیک نیز به دیدار این دره بروید، باز هم نمی‌توانید این موضوع را باور کنید.

دره رنگین کمان زیباترین دره های ایران