سفر به کیش با ماشین، ایده خوبی به نظر می‌آید؛ اما برای اجرای این ایده، شما باید اطلاعات خوبی از شرایط سفر به جزیره کیش با خودرو داشته باشید. با توجه به این مقصد، نه تنها مسیری که باید طی کنید طولانی است؛ بلکه نکاتی که باید در نظر بگیرید، تعدادشان به نسبت سفر با تور کیش، بیشتر است. طبیعتاً زمانی که به صورت فردی و شخصی سفر می‌کنید، برای برنامه‌ریزی‌های سفر مسئولیت بیشتری به عهده شماست.

سفر به کیش با ماشین شخصی

راهنمای سفر به کیش با ماشین شخصی

برای سفر به کیش با ماشین شخصی باید چکار کرد؟ اینجا یک منطقه آزاد تجاری است، شما باید با قوانین وارد شدن و تردد در آن آشنایی کامل داشته باشید. تفاوت‌هایی در بردن ماشین شخصی به کیش و دیگر شهرها وجود دارد که کمتر کسی از آن خبر دارد. ما در توردو راهنمای کامل نحوه بردن ماشین شخصی به کیش را به شما خواهیم گفت. پس تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.

برای سفر به کیش با ماشین شخصی به کدام بندر برویم؟

برای سفر به کیش با ماشین شخصی به کدام بندر برویم؟

اولویت اول برای سفر به کیش با ماشین شخصی بندر چارک است، زیرا در تمام فصول سال لنج های کیش به بندر چارک و بالعکس در حال رفت و آمد هستند و مشکلی از نظر منتظر ماندن ندارید.

بندر آفتاب کوتاه ترین فاصله را تا کیش دارد اما به دلیل وجود تعداد کم شناور، این بندر توصیه نمی گردد.

و در آخر، بندر لنگه طولانی ترین مسیر را نسبت به دیگر بنادر به کیش دارد ولی انتقال خودرو با لندیگراف از این بندر در تعطیلات نوروز توصیه می شود و ممکن است در روزهای دیگر به دلیل کمبود لندیگراف، زمان زیادی را منتظر بمانید.

قوانین و مدارک ورود و خروج خودرو به کیش

مزایا و معایب بردن ماشین شخصی به کیش:

مزیت سفر به کیش با ماشین شخصی این است که می توانید ایرانگردی خوبی را از شهرهای دیدنی مختلف ان داشته باشید و از مسیری که پیش‌روی دارید، نهایت لذت را ببرید. دیگر اینکه داشتن خودروی شخصی گردش و ماندن در جزیره کیش را برای شما راحت‌تر خواهد کرد.

معایب سفر به کیش با ماشین شخصی یکی طولانی بودن مسیر و مسافت است و برای کسانی که می خواهند زود به کیش برسند، طاقت فرسا خواهد بود. حال اگر مدارک مورد نیاز را با خود به همراه نداشته باشید و یا با قوانین تردد در کیش نیز آشنایی نداشته باشید، که خودرو انگار روی دستتان مانده است.

مدارکی که باید با خود همراه داشته باشید:

  • اصل و کپی از کارت خودرو
  • بیمه شخص ثالث معتبر خودرو
  • برگه معاینه فنی خودرو
  • گواهینامه راننده خودرو
  • برگه کاپوتاژ (برگه مجوز خروج گمرکی)
  • نظافت و آراستگی خودرو

مقررات ورود و خروج خودرو به کیش:

هنگام ورود و خروج حتماً 2 ساعت قبل به بندرگاه بروید تا در صورت نیاز به طی کردن مراحل اداری و چک شدن مدارک از لندیگراف جا نمانید. با توجه به اینکه حداکثر سرعت مجاز در این جزیره 60 کیلومتر در ساعت می‌باشد و تخلفات رانندگی توسط دوربین‌های نصب‌شده ثبت می‌شوند، بهتر است هنگام رانندگی بسیار دقت کنید زیرا در زمان خروج خودرو از جزیره تخلفات رانندگی شما بررسی‌شده و در همان محل باید پرداخت شوند.

درست است که در زمان تعطیلات عید نوروز ورود همه ماشین‌ها به جزیره مجاز است اما باید بدانید که در سایر زمان‌ها خودروهای کامیون، اتوبوس، مینی بوس، ون، تاکسی، وانت، رنو، پی‌کی، پژو 405، پراید و پیکان اجازه ورود به جزیره را ندارند. در صورت که دارای خودروی داخلی تولید سال 90 به قبل و ماشین خارجی تولید سال 85 به قبل می‌باشید می‌بایست پیش از سفر برگه معاینه‌فنی خود را دریافت کرده و همراه داشته باشید.

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

هزینه سفر به کیش با ماشین شخصی

معمولاً هرسال نرخ‌های متفاوتی برای حمل خودرو هنگام سفر به کیش با ماشین شخصی تصویب می‌شود به همین دلیل نمی‌شود هزینه ثابتی برای این موضوع اعلام کرد اما آخرین مبلغ به تصویب رسیده 479 هزار تومان در نظر گرفته شده است. البته باید توجه داشت به ازای هر سرنشین نیز مبلغ 40 هزار تومان برای رفت‌وبرگشت در نظر گرفته می‌شود. درصورتی‌که می‌خواهید پیش از سفر به کیش با ماشین شخصی اطلاعات دقیق‌تری از وضعیت آب‌وهوا و حرکت شناورها داشته باشید می‌توانید با شماره‌های مربوطه تماس بگیرید.

شماره تماس های مرتبط:

  • تلفن گویا : 0764488
  • جزیره کیش : 07644422300
  • بندرچارک : 07644280544
  • بندر آفتاب : 07644285054

رزرو شناور و پشتیبانی:

گردشگرانی که با خودرو قصد سفر به کیش ر ا دارند می‌توانند قبل از مراجعه به بندر سامانه پذیرش برخط خودرو به نشانی ticket.kishports.com وارد سامانه شوند و زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنند.

تلفن 0764488 شامل 20 خط، به عنوان سامانه پاسخگویی بنادر کیش در نظر گرفته شده است که توسط اپراتور های آگاه، از ساعت 6 تا 22 راهنمای گردشگران خواهند بود و این مهم از 24 اسفند به صورت 24 ساعته فعالیت خواهد داشت.

راهنما:
نرخ حمل خودرو به صورت رفت و برگشت به کیش چقدر است؟

قیمت حمل خودرو به صورت رفت و برگشت 2 میلیون و 400 هزار تومان در نوروز 1402 می باشد.

از چه تاریخی می توان با ماشین شخصی وارد کیش شد؟

از تار یخ 25 اسفندماه 1401 لغایت 15 فروردین ماه 1402

آیا برای حمل خودرو به کیش امکان رزرو از قبل هست؟

بله. با مراجعه به وبسایت ticket.kishports.com زمان و شناور مورد نظر خود را انتخاب کنید.

از چه بنادری می توان با ماشین شخصی وارد کیش شد؟

از بنادر چارک و آفتاب

آیا می توان در چادر اقامت کرد؟

بله. امکان برپایی چادر مسافرتی از 10 اسفند 1401 تا 20 فرودین سال 1402 در محل های مشخص شده فراهم می باشد.