جزیره نخل جمیرا دبی یا پالم جمیرا یک مجمع الجزایر مصنوعی در امارات متحده و شهر دبی می‌باشد. پالم جمیرا یک جزیره مصنوعی می‌باشد که شکل طراحی آن از درخت نخل الهام گرفته شده است. در این جزیره مصنوعی پیشرفته ترین امکانات رفاهی و تفریحی وجود دارند، پالم جمیرا حدود 5 کیلومتر مربع مساحت دارد.

این جزیره توانست به میزان قابل قبولی به خط ساحلی دبی اضافه کند، همان طور که می دانید پالم به معنی نخل است و این جزیره دارای یک تنه و 17 شاخه عظیم می‌باشد.

جزیره نخل جمیرا دبی شکل انتزاعی از درخت نخل دارد و یک هلال 12 کیلومتری اطراف نخل کشیده شده است. این هلال مانند حصاری جزیره را در بر گرفته است. در واقع این هلال به عنوان موج‌شکن به کار می‌رود اما ساختمان‌های بسیار مشهوری مانند هتل آتلانتیس در راس هلال قرار گرفته‌اند، همچنین 28 هتل مجلل در جزیره پالم جمیرا وجود دارند.

جزیره نخل جمیرا دبی

ساخت جزیره نخل جمیرا دبی

ساخت این جزیره به دست شرکت نخیل، که یک شرکت دولتی در دبی است انجام شده، مدیریت پروژه و طراحی آن زیر نظر هلمند هرلی چاروات پیکاک تکمیل شده است. ساخت این جزیره در ژوئن 2001 آغاز شد و در سال 2008 با فعالیت های شبانه روزی به اتمام رسید. برای ساخت و اتمام این پروژه حدود 40000 کارگر به کار گرفته شد.