جزیره سانتورینی یونان یکی از بهترین مکان ها برای گذراندن لحظات رمانتیک و زیبا در یونان به شمار می رود. به همین دلیل نیز این شهر به نام مقصد عروسی شهرت یافته است که البته نه تنها برای زوج های جوان، بلکه بازدیدکننده های آن از سراسر دنیا رو به افزایش است. به همین دلیل جزیره مورد علاقه‌ی بسیاری از توریست‌ها می‌باشد، و سالانه افراد زیادی از سراسر دنیا به این جزیره رویایی سفر می‌کنند.

سانتورینی جزیره‌ای در دریای اژه در کشور یونان است و نزدیک به 200 کیلومتری جنوب شرقی خاک اصلی یونان جای دارد و از گروه جزیره‌های کیکلادس است. جمعیت این جزیره در حدود 15000 نفر است. به دلیل محلی که جزیره واقع شده و رنگ سفید خانه‌ها و ابنیه بسیار معروف شده است.

جزیره سانتورینی یونان

جزیره سانتورینی یونان

حدود 3600 سال قبل جزیره سانتورینی یونان شاهد یک فوران آتش فشان عظیمی بود که به این ترتیب اکثر قسمت های امروزی این جزیره به بیرون ریخته شده است. چندین سال بعد یونانیان بر لبه تیز آتش فشان ها روستاهایی را ایجاد کردند. این روستاها در کنار آبی دل انگیز خلیج زیبایی چشمگیری را خلق می کند. در کنار خانه‌های سفید این جزیره می‌توان به گنبدهایی آبی زیبایی که بر روی صخره‌های شیب‌دار ساخته شده‌اند نیز اشاره کرد.

جالب است بدانید که این منطقه تنها جزایر در دنیاست که دهانه آتشفشان آن در دریا قرار گرفته است. در این جزایر شهرک های سفید صخره ای که با قلعه های زیبا پوشانده شده اند، منظره بسیار زیبایی را ایجاد کرده اند. یکی از جذابیت های دیگر جزیره سانتورینی یونان خوراکی های لذیذ و متمایز این منطقه است که شامل گوجه فرنگی، گیلاس، پنیر بز و… می باشد.

سانتورینی یونان

تور مجازی سانتورینی یونان

منظره‌ی جزیره سانتورینی یونان با داشتن صخره‌های رنگارنگ که یادگار فوران آتشفشان‌ها هستند در کنار دریای اژه، مثل یک تابلوی نقاشی باشکوه است. در این جزیره‌ی هلالی شکل می‌توانید از تماشای آب‌های زلال و آتشفشان‌های فعال در وسط دریا لذت ببرید؛ در ضمن سانتورینی را بهشت شکم‌گردها نیز می‌دانند که غذاهای لذیذ آن سلیقه‌ی هر گردشگر سخت‌پسندی را راضی می‌کند.

این جزیره چندین ساحل دارد که هر یک از دیگری زیباتر هستند. دو ساحل «Perissa» و «Kamari» که در سانتورینی تقریباً شبیه به هم هستند اما با یک کوه سنگی بزرگ از هم جدا شده‌اند. ساحل‌های پوشیده از ماسه‌های سیاه آنها، علاقمندان به حمام آفتاب را به سوی خود جذب می‌کند. زیبایی این سواحل فراتر از حد تصور است و تا با چشم دیده نشوند، نمی‌توان باور کرد که چنین مناظر بهشتی بر روی زمین وجود دارد.

تور مجازی سانتورینی یونان